Vnitřní řád zdravotnického zařízení SALVEDIA s.r.o.
provozovna: diabetologická ambulance, Blanenská 15, Kuřim
Vážení pacienti,
vážíme si Vaší důvěry a zájmu o vyšetření na našem pracovišti. S pomocí moderních diagnostických a léčebných metod se Vám budeme snažit navrátit Vaše zdraví nebo zmírnit Vaše zdravotní obtíže. K tomu je však nutná Vaše aktivní spolupráce a také vzájemný respekt.
Vnitřní řád je pro všechny naše registrované pacienty závazný. Není povinností pacienta s ním souhlasit, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče a objednáním v našem zdravotnickém zařízení. Pacient si dle svého uvážení může zvolit jinou ambulanci či jiné zdravotnické zařízení, které bude jeho požadavkům více vyhovovat. Proto následujícímu textu, prosím, věnujte maximální pozornost:
Ctíme Práva pacientů
Pacient má právo:
na důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí
na srozumitelný způsob informací o svém zdravotním stavu
klást doplňující otázky týkající se zdravotního stavu
vyžádat si "druhý názor"
být seznámen s vnitřním řádem zdravotnického zařízení (dále je "vnitřní řád")
být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění
Pacient zbavený způsobilosti k právním úkonům, nebo omezený ve způsobilosti k právním úkonům má právo na přítomnost zákonného zástupce nebo jiné osoby, do jejíž péče byl pacient svěřen na základě rozhodnutí soudu. Doprovod pacienta jinou osobou je možný (a vhodný zejména u starších nemocných) po předchozím písemném informovaném souhlasu nemocného. Administrativní agendu (rozhodnutí soudu o ustanovení zákonného zástupce či informovaný souhlas pacienta) je však třeba zrealizovat u sestry před kontaktem lékaře.
Zdravotní služby lze pacientovi poskytnout pouze s jeho souhlasem. Pacient má právo vzdát se poskytnutí informací o svém zdravotním stavu, a také může určit osobu, které mají být tyto informace sděleny (písemný informovaný souhlas).
Povinnosti pacienta při poskytování zdravotních služeb
Pacient je povinen:
dodržovat individuální léčebný a diagnostický postup navržený zdravotnickým personálem.
pravdivě informovat ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb. Nahlásit zdravotnickému zařízení veškeré důležité změny týkající se osobních údajů (jméno,bydliště, telefon, e-mail a další) a pojištění (druh a změna pojišťovny).
dodržovat zásady občanského soužití a dobrých mravů ve vztahu ke spolupacientům, jejich případným zákonným zástupcům, a zdravotnickým pracovníkům. Nikoho ani verbálně nenapadat, nekřičet, nezvedat hlas. Jakékoli projevy rasismu či diskriminace jsou pro nás nepřijatelné.
nepoškozovat, neznečišťovat ani neodnášet zařízení ordinace nebo čekárny.
nepožívat před a během vyšetření alkohol nebo jiné návykové látky a podrobit se na základě rozhodnutí ošetřujícího lékaře v odůvodněných případech vyšetřením za účelem prokázání, zda je nebo není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.
dodržovat zákaz kouření ve všech prostorách zdravotnického zařízení
Provozní a ordinační doba
Provozní a ordinační doba je zveřejněna na vstupních dveřích do zdravotnického zařízení a na webových stránkách společnosti SALVEDIA
V této době jsou v ordinaci přítomni zdravotničtí pracovníci a poskytují zdravotní služby registrovaným pacientům.
Ordinační doba je rozdělena na hodiny vyhrazené pro odběry biologického materiálu a na časové úseky pro klinická vyšetření, administrativní úkony, nutriční poradnu, ev.telemedicínu. Konkrétní časový limit pro jednotlivá ošetření a prohlídky je předem daný.
Objednání na vyšetření
K vyšetření ve zdravotnickém zařízení se pacienti vždy předem objednávají. Ve výjimečných případech lze provést akutní vyšetření pacienta i bez předchozí domluvy.
Pacienti se mohou na vyšetření objednat osobně, telefonicky, e-mailem, nebo přes kontaktní formulář. Osobní a telefonické objednávky jsou možné pouze v průběhu provozní doby.
Domluvený termín vyšetření je závazný. V případě, že se objednaný pacient nemůže dostavit na vyšetření, je povinen sjednanou návštěvu zrušit telefonicky, mailem nebo osobně nejpozději 24 hodin předem. Neomluvená absence v objednaném termínu vyšetření je porušením Vnitřního řádu. Opakované neomluvené absence mohou být důvodem k ukončení poskytování zdravotní péče v našem zařízení.
Průběh vyšetření
Pořadí ošetření pacientů vždy určuje lékař nebo jím pověřený pracovník. Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vchází do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně.
Naší snahou je objednací časy dodržovat, ale každý pacient potřebuje individuální péči, což nelze předem 100% časově přesně ohraničit. Mohou se objevit i jiné nepředvídatelné situace nebo technické poruchy (výpadek proudu, počítačové techniky). Ponechejte si proto, prosíme, dostatečnou časovou rezervu v případě, že poté někam spěcháte.
Pacient vstupuje do ordinace až po vyzvání zdravotnickým pracovníkem. Připraví si kartičku zdravotní pojišťovny, doklad totožnosti, seznam léků, zprávy z proběhlých vyšetření či hospitalizací. Před vstupem do ordinace si vypne mobilní telefon nebo vypne vyzvánění.
V případě epidemiologicky významné situace či v případě příznaků nachlazení je pacientům v prostorách zdravotnického zařízení doporučeno nosit ochranu dýchacích cest, tedy respirátor nebo roušku. Pokud Vám ji náš zdravotnický personál zdarma aktivně nabídne, zřejmě vyhodnotil Váš zdravotní stav jako rizikový z hlediska přenosu infekce. Přijměte ji, prosíme, a neohrožujte zbytečně ostatní pacienty !
Je zakázáno
vnášet do ambulance či čekárny zbraně, střelivo, výbušniny a jiné nebezpečné předměty či látky. Rovněž je zakázán vstup se zvířaty (s výjimkou asistenčního či vodícího psa), s jízdními koly, koloběžkami apod.
pořizování jakýchkoliv fotografií, videonahrávek nebo audionahrávek ve všech prostorách zdravotnického zařízení bez souhlasu pověřeného vedoucího pracovníka a bez souhlasu osob, které by případně měly být natáčeny nebo fotografovány.
Ošetření cizinců: Pacienti, kteří nemluví a nerozumí česky, jsou povinni dostavit se na ošetření s tlumočníkem. Pokud takto neučiní (s výjimkou neodkladné péče), nemohou být ošetřeni.
Důsledky porušení vnitřního řádu
V případě opakovaného a/nebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu, můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) Zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Poskytovatel může ukončit péči o pacienta v případě, že: závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální léčebný postup, … neřídí se vnitřním řádem , ...přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb .
V případě ukončení Vaší péče z důvodu porušení vnitřního řádu Vám dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento krok, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu.
Chování, jednání ať už verbální nebo psané, či jinak veřejně publikované, které by neoprávněně zneucťovalo či jinak dehonestovalo dobré jméno ordinace, bude považováno za porušení vnitřního řádu. Šíření zavádějících, nepřesných nebo jinak urážlivých vyjádření (zejména na sociálních sítích) netolerujeme. Pro stížnosti je k tomu účelu v ordinaci k dispozici Kniha stížností. Vaše podněty vyhodnotíme a o výsledku Vás písemně informujeme.